حمایت از حیوانات «محفلی برای تمامی انسانهای حقیقت طلب»

خداُخداُخدایاُاگر به کام من جهان نگردانی جهان بسوزانم ُجهان بگریانم منم که دردل زنامرادیها افسانه ها دارم

حمایت از حیوانات «محفلی برای تمامی انسانهای حقیقت طلب»

خداُخداُخدایاُاگر به کام من جهان نگردانی جهان بسوزانم ُجهان بگریانم منم که دردل زنامرادیها افسانه ها دارم

چرا نباید از ظرف کوچک برای ماهی قرمز استفاده کرد

عواقب و آسیب استفاده از تنگ کوچک برای ماهی قرمز گلی عید یا سایر ماهیها؛ چرا نباید از ظرف های کوچک و تنگهای باریک برای نگهداری از ماهیها استفاده کرد؟

به گزارش مارال نیوز، بلایی که تنگ کوچک بر سر ماهی عید یا سایر ماهیها می آورد؛ بسیار ناراحت کننده بوده و اگر نگهدارنده از آسیب آن آشنا باشد؛ مطمئنا برای دقایق کوتاه نیز این کارش را ادامه نداده و سریعا ظرف ماهی خود را بزرگ تر می کند.

یکی از شرکت های بزرگ فرانسوی فعال در حوزه آکواریوم سازی صراحتا اعلام کرده که با وجود سود خوب و مشتریان زیاد تنگ های کوچک، دیگر تنگ کوچک نخواهد ساخت.

به گفته این شرکت؛ در تنگ های کوچک سطح اکسیژن محلول در آب به پایینترین سطح خود رسیده و باعث آزار ماهیها و در نتیجه آسیب به اندامهای مختلف ماهی و کاهش طول عمرشان می شود.

تنگ های کوچک = عذاب و رنج بی نهایت ماهی

نه به تنگ ماهی کوچک، انسان باشیم 300x232 - ظرف و تنگ ماهی کوچک ممنوع/ بلای ظروف کوچک برای ماهیها

ماهی گلی قرمز عید در چه ظرفی نگهداری شود

شرکت آکواریوم سازی فرانسوی اعلام کرده ترجیح می دهیم آزادی و تنوع انتخاب مشتریان و مردم را بگیریم ولی در مقابل ماهی ها زنده مانده و رفاه و آزادی بیشتری داشته باشند.

این در حالی است که ما در کشور متمدن ایران سالیان سال است که ماهیهای قرمز را در این تنگ ها نگهداری کرده و به وضوح در بین چشمان عموم نیز چنین ظرفهای کوچکی را برای ماهیها می فروشیم.

نه به تنگ و ظرف کوچک نگهداری ماهی 300x213 - ظرف و تنگ ماهی کوچک ممنوع/ بلای ظروف کوچک برای ماهیها

ظرف و تنگ ماهی کوچک ممنوع/ بلای ظروف کوچک برای ماهیها

عید و سال جدیدی که بایستی برای ما نوید دهنده روز و حال و سال خوب باشد را با کشتن و عذاب ماهیها آغاز می کنیم و آه و نفرین ماهی ها را در همان ابتدای سال به جان خود و خانواده می اندازیم.

چنین تنگ و ظرف های کوچکی علاوه بر اینکه آزادی را از ماهی های زبان بسته می گیرند؛ بلکه به دلیل کوچک بودن دهانه ظرف و همچنین میزان گنجایش کم آب، سریعا اکسیژن محلول در آبشان پایین آمده و ماهی را مجبور می کنند که برای نفس کشیدن به دهانه آب آمده و مرتب دهان خود را باز و بسته کرده و به سختی اکسیژن خود را تأمین کند.

این ظرفهای کوچک به زندگی همراه با عذاب و رنج ماهی ختم می شود و ماهی نیز نهایتا چند ساعت یا روز دوام آورده و زنده می ماند. هر چند چنین زنده ماندنی نیز که همراه با گدایی اکسیژن و بدون رفاه باشد؛ ارزش چندانی ندارد.

عذاب و رنج ماهی های قرمز با تنگ و ظروف کوچک

نه به تنگ ماهی کوچک 286x300 - ظرف و تنگ ماهی کوچک ممنوع/ بلای ظروف کوچک برای ماهیها

ظرف و تنگ ماهی کوچک ممنوع/ بلای ظروف کوچک برای ماهیها

افرادی که مسئولیت نگهداری ماهی را قبول می کنند، بایستی تعهد داشته و آن را با چشم اسباب بازی و وسیله سرگرمی نخرند. ماهی ها نیز جان داشته و بایستی با اطلاعات کامل از نحوه زندگی و غذا و نوع نگهداریشان، شرایط مناسب برای زندگی آنها را فراهم کرد.

[quote]توصیه می شود ترجیحا از آکواریوم و یا ظرف های بزرگ که حتما شیشه ای نیز باشد برای نگهداری ماهیها بهره برده شود. همچنین خریدن دستگاه اکسیژن ساز که قیمت چندانی نیز نداشته و در تمام آکواریوم فروشها موجود است، می تواند به زندگی بهتر و حل مشکل کمبود اکسیژن آنها کمک کند.[/quote]

ظرف ماهیها باید حتما شیشه ای باشد «ترجیحا آکواریوم» تا ماهی جنب و جوش داشته و خود را محبوس در جایی کوچک نکند. هر قدر هم ظرف بزرگتر باشد با افزایش کیفیت زندگی ماهی همراه می شود.

ظرف کوچک ماهی 300x216 - ظرف و تنگ ماهی کوچک ممنوع/ بلای ظروف کوچک برای ماهیها

تنگ کوچک ماهی و عذابی که بر سر ماهی می آورد

توضیه مهم نگهداری از ماهی قرمز

توصیه مهم دیگر اینکه هر زمان دیدید که ماهی قرمز شما مرتب به سطح آب آمده و در بالای آب در حال ساختن حباب و نفس کشیدن روی آب است، بدانید که: یا ظرف شما کوچک بوده و یا آبتان کثیف شده و به دلیل نبود اکسیژن  ماهی در حال آمدن به سطح آب است. اگر ماهی برای مدتی در این وضعیت بماند مطمئنا خواهد مرد یا آسیب جدی خواهد دید. بنابراین سریعا با تعویض آب هم دما شده که کلر آن نیز با ماندن در یک ظرف جداگانه دیگری رفته باشد؛ اقدام به تعویض آب یا تعویض ظرف و استفاده از ظروف شیشه ای بزرگتر برای رفاه حال ماهی نمایید.

ماهی ها هم جان دارند و جان شیرین خوش است. هر چه که برای خود دوست داریم برای حیوانات هم دوست داشته باشیم. خون و جان ما رنگین تر از آنها نیست و آنها نیز به مانند ما حس خوب زندگی و شیرینی ها و خوشی ها و دردهای آن را می فهمند. انسانهای باوجدان نسبت به همه اتفاقات پیرامون خود حساس بوده و چشم خود را به روی حقایق و حیوانات زبان بسته نمی بندند.

منبع: مارال نیوز

چگونه پشه و حشره را از خانه بدون کشتن دور کنیم

به گزارش سایت مارال نیوز، انسان هر زمانی که توانست بال یک پشه یا موجود ریز دیگر را بیافریند، آن زمان هم مجوز کشتار آنها را خواهد داشت. جانی که خدا داده را فقط خدا می تواند بگیرد. این که به موجودات زنده اسم موذی بگذاریم و به دنبال آن بخواهیم وجدان خودمان را برای کشتارشان آرام کنیم؛ یعنی زیرپا گذاشتن انسانیت و اخلاق.

انسانی که زیبنده به صفت اشرف مخلوقات و اخلاق است؛ با کمی زحمت دادن به خود و در حالی که وقتش را هم چندان نمی گیرد؛ می تواند جان موجودات زنده را نجات داده و مانع از مرگشان شود.

یک پشه، مگس؛ پروانه یا هر موجود ریز دیگری؛ شاید برای ما جانش بی ارزش تلقی شود اما برای خودش یک ثانیه زندگی کردن هم کلی ارزش دارد و دوست دارد به مانند ما از حق حیات برخوردار شده و نفس بکشد. آنها هم مثل ما ضربان دارند، نفس می کشند و از زندگی لذت می برند.

چنانچه حشره و هر موجود ریز دیگری را در خانه دیدیم و تحمل حضورش را نداشتیم؛ «در حالی که آنها عمدتا بی آزار هستند» فوری دست هایمان را برای کشتنشان جلو نبریم. حشرات هم زندگی را دوست دارند و نباید به جرم ورود اشتباهی به منزل کشته بشوند.

روش زنده گیری پشه و سایر حشرات از داخل خانه و رهاسازی در بیرون از منزل 

کافی است تنها چند دقیقه کوتاه به خودمان زحمت بدهیم و‌‌ یک‌ لیوان به‌ همراه یک‌ تکه کاغذ کنار دستمان باشد تا آنها را زنده گیری و رهاسازی کنیم.

هنگامی که مشاهده کردید حشرات بر روی دیوار خانه با آرامش نشسته اند و هیچ گونه حرکتی ندارند به آرامی با لیوان و کاغذ آنها را زنده گیری و رهاسازی کنید. توجه کنید که حتما این کار را هنگام آرامششان و زمانی که بر روی دیوار یا پنجره حرکتی ندارند، انجام دهید. در هنگام رد کردن کاغذ از زیر لیوان نیز نهایت دقت را بکنید که به پاهای ظریف آنها آسیبی وارد نشود.

[quote]لیوان را با آرامش بر روی پشه یا حشره‌ ای که بر روی دیوار آرام نشسته بگذاریم و کاغذ را از زیر لیوان رد کنیم تا حشره در بین لیوان و کاغذ محبوس شود. سپس حشره را با احتیاط به بیرون‌ از خانه یا حیاط  و تراس ببریم و رهایش کنیم و لذت زندگی مجدد  و آزادی را به همان حشره ریز و کوچک هدیه بدهیم.

این کار چیزی از ما نکاست اما به آن حشره زندگی مجددی داد که آن را مدیون روح پاک و وجدان سبز شماست.[/quote]

وسایل لازم برای نکشتن حشرات و پشه 300x296 - روش دور کردن حشرات و پشه از منزل بدون کشتن

ابزار لازم برای نکشتن حشرات و پشه و بیرون بردن از منزل

نکشتن حشرات و پشه 300x297 - روش دور کردن حشرات و پشه از منزل بدون کشتن

چگونه حشرات را بدون کشتن از منزل خارج کنیم

بیرون بردن حشرات و پشه بدون کشتن از منزل 300x244 - روش دور کردن حشرات و پشه از منزل بدون کشتن

روش زنده گیری پشه و سایر حشرات از داخل خانه و رهاسازی در بیرون از منزل

حیوانات هم جان دارند و با یک خرده احساس مسئولیت می توانیم مانع از مرگشان شده و از نعمت زندگی که برایشان فوق العاده شیرین است محرومشان نکنیم.

پینوشت: حتما از کامل و سالم بودن توری پنجره و درهایتان مطمئن شوید تا آنها راهی برای ورود به منزل شما نداشته باشند.

اگر هم به هر دلیلی پشه و سوسک و سایر حشرات به خانه شما وارد شدند بدانید که بسیاری از این حشرات ریز، هیچ کاری با انسان ندارند و با چشم موجود وحشی و دیو مانند به این آفریده های خدا نگاه نکنید. قبول داریم که جای آنها در منزل نیست اما با حفظ آرامش و مسئولیت پذیری با چند دقیقه وقت گذاشتن می توانید این موجودات ریز را از خانه خارج کرده و به بیرون از حیاط انتقال دهید.

راه چاره خلاص شدن از شر پشه و حشرات ریز و … هم پیف پاف و حشره کش نیست بلکه با انسانیت و اخلاق و با روشی که گفته شد می توانیم آنها را زنده گیری کرده و به بیرون از منزل انتقال دهیم.

انسان های واقعی بدون مرز مهربانی می کنند و چتر خوبی هایشان تنها برای همنوعانشان باز نمی شود. جان شیرین برای همگان خوش است و هر چه برای خود دوست داریم برای دیگر خلایق خدا هم دوست بداریم. درود بر روان پاک انسانی که حتی هنگام قدم برداشتن نیز تمام حواس خود را جلب می کند که مبادا موجود ریزی در زیر پاهایش قرار گرفته و جان شیرینش گرفته شود.

چرا دست خود را به خون جانداران زبان بسته آلوده کنیم؟ چون که این جانداران ریز زبان بسته بوده و هیچ مقاله و سخنرانی از شیرین بودن جان و زندگیشان حرف نزده پس ما باید با بی رحمی، مجوز کشتنشان را داشته باشیم؟؟! بیاییم جانی نگیریم و مهربانی خود را به دنیا نشان دهیم.

منبع: مارال نیوز