حمایت از حیوانات «محفلی برای تمامی انسانهای حقیقت طلب»

خداُخداُخدایاُاگر به کام من جهان نگردانی جهان بسوزانم ُجهان بگریانم منم که دردل زنامرادیها افسانه ها دارم

حمایت از حیوانات «محفلی برای تمامی انسانهای حقیقت طلب»

خداُخداُخدایاُاگر به کام من جهان نگردانی جهان بسوزانم ُجهان بگریانم منم که دردل زنامرادیها افسانه ها دارم

مرکز تحقیقات آرتیما و جانوران آبزی دانشگاه ارومیه

دکتر ״ناصر آق״ رییس مرکز تحقیقات آرتیما و جانوران آبزی دریاچه ارومیه درخصوص روند شکل گیری این مرکز تحقیقاتی به خبرنگار سینا گفت:مرکز تحقیقات آرتیما رسما از سال 1377 پایه گذاری شده است ولی مرکز تحقیقات آرتیما دانشگاه ارومیه از سال 74 تحقیقات خود را با ״نام آزمایشگاه آرتیما ״ آغاز کرده بود که پس از سال 77 تبدیل به مرکز آرتیما شده و از سال 1378 با اخذ مجوز رسمی از گسترش آموزش علمی آغاز به کار کرد و در سال 81 با توجه به فعالیتهای این مرکز ، در بین واحدهای پژوهشی وابسته به وزارت علوم ، مرکز تحقیقات آرتیما ارومیه جز 10 مرکز فعال تحقیقاتی قرار گرفت .
وی افزود:هم اکنون نیز این مرکز از طرف کمیسیون اروپا و سازمان FAO به عنوان مرکز مرجع تحقیقات آرتیما در آسیای مرکز و آسیای غربی شناسایی شده است . ״ آق״درخصوص فعالیتهای این مرکز به خبرنگار سینا گفت : این مرکز فعالیت های متعددی را در ارتباط با توسعه فعالیت های شیلاتی در منطقه و کشور پیش بینی کرده است و در رابطه با کاربردهای آرتیما به تحقیقات گسترده ای دست زده که شناسایی اشکال مختلف آرتیما که در تغذیه آبزیان مختلف تأثیر دارند ، بخشی از این فعالیتها است . وی افزود:این مرکز در ارتباط با تولید بچه ها آرتیما مقاوم آرتیما در شرایط سخت محیطی مطالعات زیادی کرده و به نتایج درخشانی نیز در این زمینه رسیده است .
به گفته آق این مرکز تاکنون به حمایت از بیش از 50 پایان نامه درکترای دامپزشکی و بسیاری از طرحهای تحقیقاتی در زمینه آرتیما پرداخته است . لازم به ذکر است در جهان بیش از 600 زیستگاه طبیعی آرتیما شناسایی شده است اما دریاچه ارومیه دومین ایستگاه طبیعی آرتیما از نظر وسعت و توان بهره برداری در جهان است و در حال حاضر این م کز فعالیتهای خود را در زمینه بیولوژی ، اکولوژی ، ژنتیک ، مدیریت ذخایر ، بهره برداری از زیستگاه های طبیعی آرتیما در دریاچه ارومیه معطوف کرده است .
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد