حمایت از حیوانات «محفلی برای تمامی انسانهای حقیقت طلب»

خداُخداُخدایاُاگر به کام من جهان نگردانی جهان بسوزانم ُجهان بگریانم منم که دردل زنامرادیها افسانه ها دارم

حمایت از حیوانات «محفلی برای تمامی انسانهای حقیقت طلب»

خداُخداُخدایاُاگر به کام من جهان نگردانی جهان بسوزانم ُجهان بگریانم منم که دردل زنامرادیها افسانه ها دارم

قوانین بی هویت راهنمایی ورانندگی

قوانین بی هویت برای راهنمایی و رانندگی

حمل حیوان خانگی ممنوع!



پیام احتسابیان
به گزارش اعتماد ملی، فرمانده راهنمایی و رانندگی تهران که نزدیک به سه ماه است بر صندلی مدیریت نشسته، در جمع خبرنگاران از برنامه های سال جدید صحبت کرد. برنامه هایی که نشان از وظایفی که قانونگذار بر عهده ماموران گذاشته است، نداشت.سردار حمید رضا هاشمی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران روز گذشته از معرفی رانندگانی که شئونات اسلامی را نکرده و یا نسبت به حمل سگ اقدام نمایند برخورد خواهد کرد. رئیس پلیس تهران جرائم مشهود و یا حمل سگ در خودروی شخصی منجر به معرفی راننده به دادگاه می گردد.

گفته های هاشمی در حالی اعلام شده است که کارشناسان معتقدند قوانین نیروی انتظامی حدود وظایف پلیس راهنمایی و رانندگی را تعین نموده است و بخورد با دارندگان حیوان از جمله وظایف این نهاد نخواهد بود. همچنین به گفته ی شیرزاد حیدری شهباز وکیل دادگستری، با اینکه ماموران نیروی انتظامی ضابط قضایی هستند، اما در مورد برخورد با دارندگان حیوانات خانگی و حمل انها توسط مالک با خودروی شخصی جرم نیست و نمی توان با آن به عنوان جرم مشهود برخورد کرد.

مشخص نیست سردار هاشمی بر مبنای کدام منطق به راهنمای و رانندگی ابلاغ می کند تا با حمل حیوانات خانگی برخورد شود؟!...چه طور می توان سگ خانگی را به کلینیک دامپزشکی برد؟ چگونه می توان پیاده روی حیوان را که از نیاز های بهداشتی آن است از آن گرفت؟ و هزاران سوال که به حتم سردار نمی تواند به آنها پاسخ دهد و تنها بنا به عدم تطبیق فرهنگ گذشته که داشتن حیوان خانگی به خصوص سگ نامانوس بوده قانون صادر کند. در گذشته نیز در زمان سردار طلایی قوانینی مبنی بر عدم حمل و نقل سگ های خانگی در معابر عمومی ابلاغ گردیدف اما هیچ گاه به قوانین مملکتی راه پیدا نکرد و با فشار های گروه های حامی حقوق حیوانات و به خصوص پیگیریهای حقوقی انجمن حمایت از حیوانات، هیچ گاه به اجرا در نیامد و گه گاه تنها بنا به سلایق شخصی فرماندهان برخی کلانتری ها برخوردهایی پراکنده با دارندگان سگ در خیابان ها میشد. اما به گفته ی خود سردار طلایی در جلسه ای در وزارت کشور و با حضور دبیر کل انجمن حمایت از حیوانات هیچ ابلاغیه ای کتبی به هیچ نهادی مبنی بر برخورد قانونی صادر نگردیده بود. اما باز در طرحی برخوردی آن هم توسط یک نهاد غیر مسول طرح برخورد با دارندگان سگ در خودرو ها مطرح می شود. با این شرایط لازم است تا بار دیگر گروه های حامی حقوق حیوانات و نیز دوست داران حیوانات به این طرح غیر کارشناسی اعتراض کنند.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد